Υψηλότατες είναι πλέον οι προσδοκίες για τη φετινή τουριστική σεζόν με την πλειοψηφία θεσμικών παραγόντων και επιχειρηματιών της αγοράς να ποντάρουν σε καλύτερες μέρες. Καλύτερες, δηλαδή, και από το εκρηκτικό 2019.
Αυτό προμηνύουν, μεταξύ άλλων, και τα στοιχεία που υπάρχουν για κρατήσεις - διανυκτερεύσεις στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ελλάδα μεταξύ Μαΐου και Οκτωβρίου.
Η ζήτηση είναι ιδιαίτερα αυξημένη, όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία της AirDNA, με τους επίδοξους επισκέπτες των ελληνικών νησιών και της υπαίθρου ν' αναζητούν κατάλυμα στην Ελλάδα.
Πρακτικά, σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία, η αύξηση στις κρατήσεις για Μάιο έως Οκτώβριο κυμαίνεται στο +42%. Από την άλλη πλευρά, αξιοσημείωτο είναι ότι η Ελλάδα και η Αυστρία είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση πληρότητας τον Απρίλιο. Γενικά, η πληρότητα αυξήθηκε τον Απρίλιο σε 14 από τις 20 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς η αύξηση της προσφοράς συνεχίζει να υπολείπεται της ζήτησης στις περισσότερες περιοχές σε όλη την Ευρώπη.
Στην Ελλάδα, η ζήτηση αυξήθηκε κατά 31,7% και η προσφορά αυξήθηκε κατά 13,2%, ωθώντας την πληρότητα σε άνοδο 9,2% σε ετήσια βάση, ενώ στην Αυστρία η ζήτηση αυξήθηκε 29,5% και η προσφορά 11,8%, προκαλώντας αύξηση της πληρότητας κατά 8,8%.
Υψηλά νούμερα στην Γηραιά Ήπειρο - ο θερμός καιρός βοήθησε το Πάσχα
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η αύξηση των διανυκτερεύσεων τον Σεπτέμβριο ξεπερνά το 50% σε ετήσια βάση για 16 από τις 20 κορυφαίες ευρωπαϊκές χώρες στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, με την Πολωνία και την Κροατία να σημειώνουν τριψήφια ανάπτυξη 151% και 113% σε ετήσια βάση, αντίστοιχα.
Ο ρυθμός ανάπτυξης του Οκτωβρίου ξεπερνά το 50% για 11 από τις 20 κορυφαίες ευρωπαϊκές χώρες, με την Ιταλία, την Ουγγαρία και την Τσεχία να πρωτοστατούν με αύξηση 80%, 70% και 65% σε ετήσια βάση.
Για τους καλοκαιρινούς μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο η ζήτηση αυξήθηκε αντίστοιχα κατά 23%, 26% και 30% σε ετήσια βάση.
Σημειώνεται από την άλλη πλευρά πως, οι διακοπές του Πάσχα και ο καλός καιρός έφεραν καλά νέα στους Ευρωπαίους οικοδεσπότες βραχυπρόθεσμης ενοικίασης τον Απρίλιο του 2023, καθώς οι διανυκτερεύσεις αυξήθηκαν κατά 26% από τον ίδιο μήνα πέρυσι. Αυτό οδήγησε και σε αύξηση των μέσων ημερήσιων τιμών κατά 16,4% σε ετήσια βάση, ενώ τα έσοδα ανά ενοικίαση αυξήθηκαν κατά 21,3% σε ετήσια βάση.
Παραμένοντας ελαφρώς πάνω από τα επίπεδα του 2019 (+3,2%) τον Απρίλιο, η προσφορά διαθέσιμων καταλυμάτων στην Ευρώπη αυξήθηκε 14,9% σε ετήσια βάση, υστερώντας σε σχέση με την αύξηση της ζήτησης και ωθώντας τα ποσοστά πληρότητας σε άνοδο 4,2%.
Ξεχάστε τα πάρτι
Σε μια είδηση τώρα (που δεν είναι και πολύ καινούργια) από την άλλη όχθη του Ατλαντικού, η δημοφιλής πλατφόρμα Airbnb ενεργοποιεί την πολιτική «αντι-πάρτι» στις ΗΠΑ, ειδικότερα σε μέρες όπως στο Memorial Day ή στις 4 Ιουλίου - Ημέρα Ανεξαρτησίας - όταν και πολλοί Αμερικάνοι ταξιδεύουν. Υπενθυμίζεται πως τον Αύγουστο του 2020 η γνωστή εταιρεία είχε προχωρήσει σε μια παγκόσμια απαγόρευση ενώ παρόμοια μέτρα ελήφθησαν στις ΗΠΑ για το Halloween και την παραμονή Πρωτοχρονιάς. Οι επισκέπτες καλούνταν να συμφωνήσουν ότι δεν θα κάνουν πάρτι κατά τη διαδικασία της κράτησης.
Βέβαια, πέραν αυτών, η ανάγκη για καλύτερες σχέσεις ανάμεσα σε έναν οικοδεσπότη και έναν πελάτη είναι έκδηλη.
Τι κατευθύνσεις δίνει η πολιτική αυτή; Συνήθως το Airbnb εντοπίζει και μετά μπλοκάρει κρατήσεις για ένα ή δύο βράδια που θεωρούνται ύποπτες για απαγορευμένα πάρτι.
Κάποια «σημάδια», μεταξύ άλλων αποτελεί η απόσταση του ενοικιαζόμενου από τη μόνιμη κατοικία του αλλά και οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.
Επίσης, το σύστημα ενθαρρύνει τους γείτονες να ενημερώσουν την Airbnb εάν διαπιστώσουν ότι γίνεται πάρτι σε κάποιο από τα ενοικιαζόμενα ακίνητά της, μέσω της γραμμής υποστήριξης. Επίσης, η Airbnb προσφέρει ακόμη αισθητήρες θορύβου και υγρασίας που μπορούν να «εντοπίσουν» τον μεγάλο αριθμό ατόμων σε ένα χώρα ή τα πολλά ντεσιμπέλ.
Σε κάθε περίπτωση, η πλατφόρμα προειδοποιεί τους επισκέπτες ότι εάν παραβιάσουν την πολιτική, θα υποστούν συνέπειες, όπως για παράδειγμα μια πιθανή αναστολή ή αποκλεισμό του λογαριασμού τους.
«Αν και αυτά τα περιστατικά στην Airbnb είναι σπάνια, δεσμευόμαστε να βοηθήσουμε τους οικοδεσπότες μας να προωθήσουν τα υπεύθυνα ταξίδια στις γειτονιές τους και να εργαστούμε για να μειώσουμε τον κίνδυνο ενοχλητικών πάρτι, τα οποία είναι απαγορευμένα στην πλατφόρμα μας και ανεπιθύμητα στις κοινότητες που εξυπηρετούμε», σημειώνει η εταιρεία.